دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
مسئول اردوگاه شهید محمد بلباسی خرمشهر:
 کادرسازی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین ماموریت راهیان نور است
 عبدالله گرزین گفت: راهیان نور به عنوان بزرگترین ماموریت فرهنگی کشور رسالت کادرسازی برای انقلاب اسلامی را به عهده دارد.
زهرا شریفی- آوای خزر: عبدالله گرزین مسئول اردوگاه شهید محمد بلباسی خرمشهر، راهیان نور را مظهر بروز و ظهور تمام فضائل اخلاقی و سیره شهدا در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری راهیان نور فناوری است که می‌تواند سبک زندگی شهدا را در هشت سال دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل می‌کند.

وی جهاد تبیین با مولفه‌های حاکم بر سیره شهدا را یکی از نیاز‌های نسل جدید عنوان کرد و افزود: تبیین ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید در گام دوم انقلاب ضروری است.

مسئول اردوگاه شهید محمد بلباسی خرمشهر با بیان اینکه راهیان نور بستر مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است، گفت: راهیان نور به عنوان بزرگترین ماموریت فرهنگی کشور رسالت کادرسازی برای انقلاب اسلامی را به عهده دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه و ستاد راهیان نور به نحو احسن به وظایف خود عمل کرده و زمینه را برای حضور حداکثری و پررنگ‌تر مردم در یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس فراهم کنند.

گرزین به خدمات‌رسانی اردوگاه شهید محمد بلباسی خرمشهر اشاره کرد و گفت: از ۹ اسفند تاکنون میزبان ۷ هزار و ۵۰۰ زائر مازندرانی بوده است.

وی به اهم برنامه‌های فرهنگی اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر اشاره کرد و شرکت در رزمایش فرهنگی و رزمی را مهم‌ترین برنامه این اردوگاه برشمرد و افزود: این رزمایش یک سیر تاریخی از انقلاب و دفاع مقدس تا ظهور را برای زائران به نمایش می‌گذارد.

گرزین ادامه داد: ویژه برنامه اعیاد شعبانیه از دیگر اقدامات این اردوگاه است که راویان با حضور در این برنامه‌ها هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کنند.

وی افزود: زائران در بدو ورود از موکب شهدا استفاده کرده و در سوله‌های اردوگاه مستقر و بعد از صرف شام در برنامه‌های فرهنگی این اردوگاه شرکت می‌کنند.

گرزین با اعلام اینکه از ۹ اسفند تا ۱۹ اسفند ۱۰۰ خادم خواهر و برادر در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و خدماتی خدمت‌رسانی می‌کنند و گروه جدید خادمان نیز امروز در این اردوگاه مستقر شدند.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها